Zomervakantie 2020. Lekker een paar dagen naar Normandië/Nee, we gingen echt niet op inkoop! :) Deel 2

Gepubliceerd op 25 september 2020 om 17:42

Maar het bloed van een Brocanteur kruipt waar het niet gaan kan en we besluiten om toch maar gezellig naar een kleine Vide Grenier te gaan/als de auto helemaal propvol zit en de portieren nog net dicht kunnen, weet ik nog echt een heel leuk Brocante marktje! :)

Dan gaan we naar het hotel, net buiten Deauville en vlakbij zee, hoe fijn is dat.

's Avonds zitten we dan ook nog lang op onze campingstoeltjes op het strand met een heerlijk belegd stokbroodje. Het is nog steeds lekker zacht buiten, wat een top dagje.

Ontbijten doen we de volgende ochtend lekker buiten op het terras met een fijn zacht zeewindje.

Omdat we dit keer dus echt een paar daagjes op vakantie zouden gaan en niet op inkoop, hebben we ook helemaal geen trolleys of tassen bij ons.

Maar ja het bloed van een Brocanteur kruipt waar het niet gaan kan en we besluiten om na het ontbijt toch maar gezellig naar een kleine Vide Grenier te gaan. Gewoon gezellig een beetje rondstruinen, niet voor de inkoop…

Gelukkig lagen er in de auto nog 2 Ikea tassen, want binnen 5 minuten, zaten ze helemaal vol en moesten we terug naar de auto, alwaar dit keer geen kratjes lagen, geen verpakkingsmateriaal en geen tassen. Dus alles ging zo hup, los de auto in.

Daarna lopen we verder en kopen het een na het ander. Echt hè, we zijn wel eens helemaal naar Frankrijk gereden voor een Brocantemarkt en toen kwamen we terug met 2 glaasjes en een kapstokje, je weet het gewoon nooit! En juist als je het niet verwacht…

We proppen alles achter in de auto met wat oude handdoeken en onze jassen ertussen en rijden langs een supermarktje voor twee heerlijke maaltijdsalades. Pakken de campingstoeltjes en lunchen  heerlijk op het strand bij het hotel. We gaan lekker even pootje baden en blijven heel de middag op het strand zitten, zo fijn. Ja, dit voelt echt als vakantie…

s Avonds moeten de campingstoeltjes weer de auto in en we besluiten om alles gelijk even goed in te pakken en neer te zetten voor onze terugreis.

We pakken de grote Brocante spullen uit de hotelkamer, die we daar even hebben gestald en halen de hele auto leeg in de kleine parkeergarage van het mooie hotel.

Het ziet er ongeveer als een gezellige Brocantemarktje:). Een ouder echtpaar dat net uitstapt kijkt verbaast op.

Eerst pakken we de kleine dingen in wat oude handdoeken, de mooie antieke borden, leuke aardewerk voorraadpotten, ijzeren onderzetters grote Ricard kannen en een mooie terrine in de achterbak samen met  het treinbord, de lichtbakken en een mooi straatnaambord.

Daarna komt het grotere werk op de achterbank. De campingstoeltjes eerst, daar bovenop een enorm groot houten handdoekenrek, een industriële kruk, nog een leuk tafeltje, een kledingrek, wat zinken emmers, o ja en ook nog twee hele leuke witte bistrostoeltjes.

Hoe krijgen we dit ooit allemaal mee! We passen en meten, halen alles er weer uit en beginnen opnieuw. We zetten spullen in elkaar, we halen zelfs een rek uit elkaar. Als dan eindelijk alles staat en de deuren ook nog dicht kunnen, zetten we alles nog even goed vast met spanbanden.

Met een voldaan gevoel slaan we allebei een deur dicht. Hè hè…

Dan kijken we elkaar aan en zeggen tegelijkertijd…. de koffertjes! Ja, die moeten er morgenochtend natuurlijk ook nog bij :) We krijgen prompt de slappe lach.....Nou ja t' ís vakantie, dat zien we morgen dan wel weer.

De volgende ochtend begonnen we dus weer helemaal opnieuw, alles eruit, koffertjes er in en dan de rest nog…

O ja, en toen we richting huis gingen wist ik nog echt een heel leuk Brocante marktje, zullen we?... Tuurlijk gingen we…

En leuke spullen dat ze daar hadden! :)